7 kwietnia 1907 Guido Seeber (1879-1940), pionier niemieckiego filmu, wysłał do żony Liny tę pocztówkę (pochodzi ona z tego samego stoiska na bazarze, co koperta I-11294). Seeber, z wykształcenia fotograf, zafascynował się „ruchomymi obrazami”. Zobaczywszy pokaz braci Lumiere w Dreźnie, w 1896 zakupił projektor i filmy, a w 1898 zaczął wspólnie z bratem Clemensem kręcić własne produkcje. Eksperymentowali też z filmem dźwiękowym (projekcji towarzyszył gramofon – był to „Seeberofon”).

Po śmierci Clemensa Guido sprzedał rodzinny zakład fotograficzny w Chemnitz i ruszył z kinem objazdowym aż do Hiszpanii – i z tego okresu pochodzi właśnie to zdjęcie. W 1904 poślubił Linę Fritsche (ur. 1879; była to jego pierwsza żona; później, w 1936, wziął ślub z Marthą Thomas (1898-1986). Kartkę do Liny przysłał z Barcelony – być może jest drugim mężczyzną od lewej, ale podejrzewam raczej, że – jako fotograf – to on wykonał zdjęcie, siedział więc na pustym krześle.

Po powrocie osiadł w Berlinie i stał się jednym z pierwszych operatorów niemieckiego kina. Nakręcił kilkadziesiąt obrazów, w tym kilka produkcji z Astą Nielsen i jej mężem, szwedzkim reżyserem Urbanem Gadem. Był autorem nowatorskich eksperymentów, jak zdjęcia sobowtóra w preekspresjonistycznym „Studencie z Pragi” (1913) Rye’a i Wegenera czy użycie ruchomej kamery w „Sylwestrze” (1923) Picka (co potem rozwinął Karl Freund w „Portierze z hotelu Atlantic” (1926) Murnaua).

Kiedy Deutsche Bioskop postanowił powiększyć swoje studio filmowe, Seeber otrzymał polecenie znalezienia odpowiedniego miejsce. Zakup działki pod Poczdamem w miejscowości Nowawes i budowa szklanej altany dały początek temu, co dziś znamy jako gigantyczny kompleks filmowy Babelsberg.